AirAsia Newsroom

View Original

airasia Superapp rangkul anugerah Asia’s Best Travel Booking App di World Travel Tech Awards 2023

Anugerah ini mengukuhkan lagi kedudukannya sebagai aplikasi perjalanan, sejajar dengan visinya untuk menjadi platform sehenti terkemuka di rantau ini untuk perjalanan dengan nilai terbaik

KUALA LUMPUR, 16 Oktober 2023 - airasia Superapp, yang akan dinamakan semula kepada airasia MOVE tidak lama lagi, merangkul gelaran 'Asia’s Best Travel Booking App’ di World Travel Tech Awards 2023, mengukuhkan lagi kedudukannya sebagai platform pelancongan sehenti terkemuka di rantau ini .

Pengiktirafan ini mendapat sambutan hangat berikutan kemenangannya baru-baru ini sebagai ‘Agensi Pelancongan Dalam Talian Terkemuka Asia (OTA)’ di Anugerah Pelancongan Dunia 2023. Kedua-dua anugerah itu diperoleh daripada pencalonan sulung airasia Superapp dalam kategori masing-masing.

Selain itu, airasia Superapp turut dinobatkan dengan dua lagi anugerah: AWorld's Best Low-Cost Airline App dan World's Best Low-Cost Airline Website untuk tahun kedua berturut-turut.

World Travel Tech Awards, acara saudara kepada World Travel Award, diadakan setiap tahun dan berfungsi untuk mengiktiraf, memberi ganjaran dan meraikan kecemerlangan dalam teknologi perjalanan. Kedua-dua acara diundi oleh pakar industri dan pengguna dari seluruh dunia, menjadikan setiap anugerah benar-benar pengiktirafan bertaraf dunia.

Tan Mai Yin, Ketua Pegawai Komersial airasia Superapp, berkata, “Pengiktirafan sebagai ‘Apl Tempahan Perjalanan Terbaik Asia’ oleh World Travel Tech Awards adalah bukti usaha yang kami lakukan untuk memberikan pengguna aplikasi kami pengalaman perjalanan yang lancar. Kami sangat gembira menerima anugerah ini, hanya beberapa tahun yang singkat sejak kami berubah sepenuhnya menjadi platform OTA & pelancongan. Sebagai OTA, kami mempunyai syarikat penerbangan antarabangsa yang terkenal seperti Etihad, ANA, Citilink, Bangkok Airways, Myanmar Airways International, Air Mauritius dan banyak lagi yang bekerja secara langsung dengan kami, manakala inventori hotel langsung kami juga telah berkembang sebanyak 98% pada tahun lalu.

“Kami baru-baru ini mengumumkan nama baharu kami yang bakal dikenali sebagai airasia MOVE, menjelang Disember ini. Tumpuan kami adalah untuk membawa pengalaman yang lebih tinggi dan dipertingkatkan untuk pengguna kami dengan akses lancar kepada perkhidmatan perjalanan dan kewangan daripada BigPay pada satu platform. Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang mengundi kami, dan kami sangat teruja dengan masa depan sambil kami bergerak ke hadapan.”

Mike Sawicki, Pengarah, World Travel Tech Awards, berkata: “Tahniah kepada airasia Superapp kerana memenangi ‘World’s Best Low-Cost Airline App 2023’ dan ‘‘Asia’s Best Travel Booking App 2023’. Ini adalah pencapaian yang luar biasa, mencerminkan jenama itu menetapkan penanda aras dalam perjalanan dalam talian. Komitmen seluruh pasukan di airasia Superapp menjadi inspirasi kepada kami semua.”

Ikuti perkembangan terkini daripada airasia Superapp dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram atau @airasia di Twitter. Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun airasia Superapp anda daripada Apple App Store, Google Play Store, atau Huawei AppGallery.