Perjalanan tanpa kebimbangan dengan BigPay TravelEasy, dikuasakan oleh Tune Protect

  • Bermula dari RM35, dapatkan insurans dengan perlindungan sehingga RM300k untuk perbelanjaan perubatan dan kemalangan 

  • Aplikasi dalam apl sepenuhnya mengambil masa kurang daripada 3 minit 

KUALA LUMPUR, MALAYSIA, 18 JANUARI 2024 – BigPay, aplikasi kewangan terkemuka Asia Tenggara melancarkan tawaran terbaharunya, BigPay TravelEasy - insurans perjalanan komprehensif yang ditaja jamin oleh Tune Protect Malaysia (“Tune Protect”). Mulai hari ini, pengguna BigPay akan dapat memohon insurans perjalanan mereka dalam apl BigPay, dengan proses permohonan mengambil masa hanya beberapa minit. 

Memandangkan BigPay mempertingkatkan rangkaian tawarannya dengan tumpuan teras untuk meningkatkan pengalaman pembayaran pengembara, pelancaran BigPay TravelEasy bertujuan untuk menyerlahkan kepentingan mendapatkan insurans untuk perjalanan anda, sambil menjadikan pembelian itu mudah dan berpatutan. Awal tahun ini, BigPay melancarkan Pembayaran QR Merentas Sempadan DuitNow untuk rakyat Malaysia membayar di Singapura, Thailand, Indonesia, dan penambahan terbarunya di China melalui pedagang Alipay & Alipay+

Kami teruja untuk memberi pelanggan keupayaan untuk menginsuranskan diri mereka dengan mudah, ringkas dan berpatutan untuk perjalanan mereka melalui BigPay TravelEasy, dikuasakan oleh Tune Protect. Membeli insurans perjalanan selalunya sesuatu yang melesetkan fikiran kita–dengan TravelEasy anda boleh menyelesaikannya dan dilindungi setiap kali anda mempunyai masa beberapa minit sebelum anda terbang”, kata Zubin Rada Krishnan, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan BigPay. “Di luar keupayaan untuk hanya menambah dompet anda, dan berbelanja menggunakan kad VISA anda atau melalui QR rentas sempadan, ini adalah satu lagi cara BigPay memberikan pelancong ketenangan fikiran apabila mereka melakukan perjalanan ke luar negara,” tambahnya. 

Mengulas mengenai perkongsian itu, Jubin Mehta, Ketua Pegawai Eksekutif Tune Protect Malaysia berkata, "Kami sentiasa berusaha untuk meluaskan asas rakan kongsi kami dalam bidang gaya hidup untuk bukan sahaja menawarkan cadangan insurans kepada pelanggan kami, tetapi juga memasukkannya ke dalam tawaran rakan kongsi kami. untuk pelanggan mereka. Kerjasama ini adalah contoh yang baik untuk hadir pada platform yang pengguna sudah sedia menggunakan supaya kami dapat menyampaikan perkhidmatan kami dengan lancar kepada mereka, dan dalam kes ini, insurans perjalanan untuk pengguna BigPay."

Menyediakan perlindungan di seluruh dunia dengan pelan bermula daripada RM35 untuk perjalanan antarabangsa, pengguna BigPay akan diinsuranskan untuk kemalangan dan perbelanjaan perubatan yang tidak dijangka serta kesulitan perjalanan seperti kehilangan bagasi, kelewatan perjalanan dan banyak lagi. Melalui aplikasi BigPay, pengguna BigPay boleh memohon insurans TravelEasy dalam lima langkah mudah: 

Langkah 1: Buka apl BigPay dan ketik "Insurans" di bawah "Utiliti"

Langkah 2: Klik “TravelEasy - Individual” 

Langkah 3: Klik "Dapatkan sebut harga" 

Langkah 4: Isikan butiran perjalanan anda 

Langkah 5: Pilih pelan anda dan semak keluar 

Untuk maklumat lanjut tentang TravelEasy, sila lawati: https://bigpayme.com/features/insurance Pelancaran BigPay TravelEasy juga dimungkinkan oleh Senang.io, rakan kongsi insurtech BigPay.

Kembali pada Oktober 2023, BigPay mengumumkan penyepaduannya pada aplikasi super airasia untuk pembayaran tempahan perjalanan yang lancar di platform. Rangkaian produk fokus BigPay dibenamkan dan tersedia terus pada aplikasi super airasia, membolehkan pengguna membayar dengan mudah melalui BigPay untuk penerbangan, hotel dan banyak lagi selepas memautkan akaun mereka.

About BigPay

BigPay is an Asean Southeast Asian fintech company founded in 2017. It is committed to providing the financial services that Southeast Asians need to live better lives, by providing accessible, transparent, simple and secure digital financial services. From cross-border and domestic payments to international transfers, credit, micro-insurance, personal loans, and smart budgeting, we continue to innovate to level-up Southeast Asian lives - one transaction at a time. Visit https://bigpayme.com/ for more information.

BigPay is part of MOVE Digital, the digital arm of Capital A Berhad, which also includes airasia MOVE (formerly known as airasia Superapp).

For more information, please contact press@bigpayme.com

About Tune Protect Malaysia

Tune Insurance Malaysia Berhad (“Tune Protect Malaysia”) is a licensed insurer that has a geographically diverse presence in Malaysia, with 17 branches nationwide, and its Head Office strategically located in Kuala Lumpur. It is the Malaysian General Insurance subsidiary of Tune Protect Group Berhad. Tune Protect Malaysia provides a comprehensive range of general insurance solutions through multiple distribution channels to balance the needs of different consumer groups. We are supported by dedicated agents, brokers and direct clients to underwrite various general insurance classes.

For more information, visit their website at https://www.tuneprotect.com/

For media queries, please contact communications@tuneprotect.com