airasia MOVE diiktiraf sebagai salah satu daripada Syarikat Terbaik di Malaysia untuk Bekerja di Asia 2023 oleh HR Asia

Keterangan Gambar: (dari kiri) Tan Whey Han, Ketua Pegawai Sumber Manusia airasia MOVE, menerima anugerah daripada Datuk William Ng, Penerbit Kumpulan, HR Asia semasa majlis anugerah.

KUALA LUMPUR, 13 DISEMBER 2023 - airasia MOVE, platform Agensi Pelancongan Dalam Talian dan lain-lain (OTA+) di bawah syarikat Capital A telah dinobatkan sebagai salah satu Syarikat Terbaik untuk Bekerja di Asia 2023 oleh HR Asia untuk Malaysia yang telah diundi oleh nama-nama besar industri Sumber Manusia.

Tan Whey Han, Ketua Pegawai Sumber Manusia airasia MOVE menerima anugerah itu bagi pihak syarikat pada majlis anugerah itu minggu lepas.

Anugerah HR Asia Best Companies to Work for in Asia adalah program pengiktirafan anugerah untuk organisasi yang telah dikenal pasti oleh pekerja mereka sebagai salah satu majikan pilihan Asia dan memastikan majikan terbaik untuk bekerja. Anugerah ini disasarkan kepada syarikat di seluruh Asia dan mengiktiraf syarikat yang mempunyai amalan Sumber Manusia terbaik dan yang menunjukkan tahap penglibatan pekerja yang tinggi dan budaya tempat kerja yang cemerlang. Sifat berprofil tinggi anugerah ini menarik permohonan daripada syarikat Fortune 500, serta syarikat lain dalam pelbagai jenis, termasuk syarikat multinasional dan syarikat berkaitan kerajaan.

Tan Whey Han, Ketua  Pegawai Sumber Manusia airasia MOVE berkata, “Kami berbesar hati untuk diiktiraf oleh HR Asia sebagai salah satu syarikat terbaik Malaysia untuk bekerja. Allstars kami telah menjadi tulang belakang sejak transformasi kami menjadi airasia MOVE, yang bermula sejak tahun 2020. Ketabahan, semangat dan dedikasi Allstars yang telah mendorong kami ke tempat kami sekarang dan anugerah ini didedikasikan untuk setiap Allstar di airasia MOVE.”

“Anugerah ini menjadi galakan kepada kami untuk terus membina budaya kami yang merentasi sempadan dan latar belakang tradisional, dan bekerjasama ke arah tempat kerja kolaboratif yang membolehkan Allstars semasa dan masa depan terlibat, disesuaikan dan mempunyai peluang yang sama untuk menyumbang, berkembang dan terus maju dalam kerjaya mereka.”

Majlis anugerah itu dianjurkan oleh Business Media International (BMI). Business Media International (BMI) adalah salah satu media perniagaan-ke-perniagaan dan hartanah acara terkemuka di Asia. BMI mempunyai kedudukan yang unik untuk menawarkan pemilik perniagaan dan eksekutif perniagaan kanan maklumat terkini perisikan perniagaan di seluruh rantau.

Awal tahun ini, airasia MOVE (dahulunya airasia Superapp) turut dinobatkan sebagai Jenama Majikan Terbaik di bawah Digital (Penerbitan Internet) semasa Anugerah Jenama Majikan Terbaik Malaysia 2023.

Ikuti perkembangan terkini dengan segala-galanya daripada airasia Superapp dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram, Threads & TikTok atau @airasia di X untuk mendapatkan kemas kini terkini mengenai tawaran airasia Superapp! 

Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun airasia Superapp (yang bakal dikenali sebagai airasia MOVE) di Apple App Store, Google Play Store atau Huawei AppGallery.