airasia rewards lancarkan program penukaran mata bersama Bank Rakyat

Tukar Mata Ganjaran Rakyat anda kepada airasia poins dan tukarkannya kepada tiket penerbangan, penginapan di hotel, airasia ride, airasia food dan lebih banyak lagi di airasia Super App

(Keterangan Gambar: Dari kiri: Jeffery Biyud, Ketua Komersial (Perkhidmatan Kewangan), airasia rewards; Ong Wai Fong, Ketua Pegawai Kesetiaan, airasia Super App; Aireen Omar, Presiden (Pelaburan & Urus Niaga), Capital A; Pn. Maizura Ismail, Timbalan Presiden, Perniagaan Kad, Bank Rakyat; En. Zulkarnain Taman, Ketua Pegawai Perbankan Peruncitan, Bank Rakyat; Pengurus, En. Zulkhairi Samat, Jualan & Perkembangan Perniagaan Kad, Bank Rakyat melancarkan kerjasama di antara airasia Super App dan Bank Rakyat semasa Minggu Teknologi Bank Rakyat 2023)

Kuala Lumpur, 28 Mac 2023 - Program Kesetiaan airasia Super App, airasia rewards telah memeterai kerjasama bersama Bank Rakyat, bank Islamik terbesar di Malaysia semasa Minggu Teknologi Bank Rakyat 2023 bagi melancarkan program penukaran mata ganjaran untuk memberikan pengguna kad kredit dengan lebih banyak keistimewaan di airasia Super App. 

Melalui kerjasama ini, pengguna kad kredit boleh menukarkan Mata Ganjaran Rakyat mereka kepada mata airasia dengan kadar penukaran sebanyak 2,500 Mata Ganjaran Rakyat kepada 1,000 airasia poin. Proses penukaran boleh dibuat selengkapnya secara mudah dengan beberapa langkah melalui laman perbankan dalam talian iRakyat:

Langkah 1: Masuk ke iRakyat

Langkah 2: Klik iRewards untuk menyemak Mata Ganjaran Rakyat anda yang terkini (Mata Ganjaran Rakyat anda akan dipaparkan dalam bentuk ‘RM’)

Langkah 3: Masukkan jumlah yang disahkan dalam kiraan ‘RM25’ (2,500 Mata Ganjaran Rakyat) dan pilih “Lain-lain”  untuk jenis akaun dan “airasia rewards” untuk akaun pengkreditan

Langkah 4: Masukkan nombor pengenalan keahlian airasia rewards anda. 

Langkah 5: Semak kesemua butiran peribadi dan masukkan nombor TAC yang akan dihantar ke nombor telefon bimbit berdaftar.

Langkah 6: Proses penebusan telah lengkap dan anda akan menerima notifikasi sebagai pengesanan.

Ahli airasia boleh menggunakan airasia poin untuk membeli pelbagai perkhidmatan dan produk yang terdapat di airasia Super App seperti penerbangan AirAsia dan syarikat penerbangan lain dan juga penginapan di hotel, penghantaran makanan, perkhidmatan e-hailing, pembelian produk bebas cukai dan tawaran perjalanan dan gaya hidup. airasia Super App juga menawarkan ahli airasia peluang untuk mengerjakan Umrah, Qurban dan perkhidmatan dan  produk gaya hidup yang patuh Shariah.

Ketua Pegawai Kesetiaan airasia Super App, Ong Wai Fong mengulas, “Kami sangat teruja untuk mengumumkan kerjasama bersama Bank Rakyat yang menawarkan pemegang kad mereka cara terbaharu untuk menggunakan Mata Ganjaran Rakyat di airasia Super App, pilihan yang menyenangkan untuk memaksimakan nilai ganjaran mereka yang berkemungkinan akan ditinggalkan.

Selain itu, pemegang kad Bank Rakyat akan mendapat lebih kebebasan untuk memilih lebih banyak cara untuk menggunakan Mata Ganjaran Rakyat yang dipercayai bakal merangsangkan aktiviti penebusan mata, meningkatan pembelanjaan kad serta mendorong perkembangan perniagaan. Ini secara keseluruhan akan menambah nilai kepada kedua-dua pihak iaitu pemegang kad Bank Rakyat dan juga ahli airasia dan merapatkan lagi jurang visi kami untuk menjadikan airasia poin sebagai matawang program kesetiaan digital yang tanpa sempadan. Bank Rakyat melalui pelan Bank Rakyat 2025 (BR25) akan sentiasa meletakkan pengalaman pelanggan yang terbaik di barisan hadapan and sejajar dengan strategi Bank tersebut dan sekali gus membenarkan cara yang cukup menarik untuk pelanggan mereka untuk menggunakan Mata Ganjaran Rakyat di airasia Super App. 

Bermula dari sekarang sehingga 15 April 2023, ahli airasia boleh menikmati bonus 50% airasia poin atas setiap transaksi penukaran mata anda. Tambahan pula, sesiapa yang peroleh airasia poin tertinggi akan diberikan ganjaran dengan sepasang tiket penerbangan ke mana-mana destinasi yang anda mahukan dalam rangkaian AirAsia yang bernilai RM5,000. Jadi, jangan lepaskan peluang keemasan ini untuk mendapatkan Ganjaran SUPER apabila menggunakan airasia poin untuk membayar kesemua transaksi di airasia Super App anda. 

Ikuti airasia rewards di Facebook dan @airasiarewards di Instagram dan dapatkan perkembangan terkini dari segalanya airasia Super App dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram/Facebook  atau @airasia di WeChat/Weibo. Untuk pengalaman #SuperRewarding yang lebih lancar dan dipertingkatkan, muat turun aplikasi airasia Super App dari Apple App Store, Google Play Store, atau Huawei App Gallery dan daftar sebagai ahli airasia sekarang!