airasia Superapp jalin kerjasama bersama Dufry untuk pertingkatkan pengalaman membeli-belah barangan bebas cukai

KUALA LUMPUR, 16 May 2023 - airasia shop, yang dikenali sebagai airasia travelmall sebelum ini dan juga platform membeli-belah barangan bebas cukai dalam talian airasia Superapp hari ini mengumumkan kerjasama bersama Dufry, pengusaha pengembaraan global yang terkemuka untuk memperluaskan rangkaian pilihan dan tawaran kepada pelanggannya. 

Melalui kerjasama ini, airasia shop kini boleh menawarkan pelanggan lebih dari 1,000 barangan bebas cukai terbaharu di lapangan-lapangan terbang yang terpilih. Tekan ikon “Shop” di airasia Superapp untuk ketahui maklumat lanjut.

Tambahan pula, pelanggan juga disediakan  dengan pilihan untuk mengambil barangan yang dibeli di airasia shop dari toko-toko Dufry di tga lapangan terbang baharu di Lapangan Terbang Perth (Terminal 1), Australia, Lapangan Terbang Antarabangsa Siem Reap (Terminal 1), Kemboja dan Lapangan Terbang Antarabangsa Phnom Penh (Terminal 1), Kemboja. 

Pelanggan juga boleh memilih perkhidmatan penghantaran terus ke tempat duduk dalam penerbangan anda yang disediakan oleh airasia shop. Kru kabin penerbangan AirAsia akan menghantarnya terus ke tempat duduk anda yang sudah semestinya menjimatkan masa dan ruang bagasi anda.

Kerjasama di antara airasia shop dan Dufry adalah yang pertama di antara platform dan menjadi peneraju dalam pasaran ini untuk pertingkatkan lagi pengalaman perjalanan dan pengembaraan anda. Berkomen mengenai kolaborasi ini, Ketua Pegawai Komersial airasia Superapp, Tan Mai Yin berkata, “Sebagai peneraju aplikasi super perjalanan dan pengembaraan di rantau ini, kami ingin mencipta satu pengalaman yang lancar dan menyenangkan kepada pengguna kami termasuklah pengalaman pembelian barangan bebas cukai dan pembelian pelancongan. Dengan adanya pengusaha global seperti Dufry di platform kami, kami akan menawarkan pengguna dan semua pengembara inventori barangan bebas cukai yang lebih luas dan pelbagai.”

“Sebagai ekosistem beli-belah bebas cukai yang teguh yang menyediakan kemudahan dan pilihan terbaik kepada pelanggan, kami berbangga dapat merintis transformasi digital dalam industri beli-belah pelancongan dengan Dufry. Kami juga teruja untuk mengumumkan bahawa mulai sekarang hingga 30 Jun 2023, semua pelanggan boleh membeli mana-mana dua produk daripada Dufry di platform kedai airasia dan mendapat diskaun tambahan 20%. Terdapat kod promosi menarik lain yang tersedia secara eksklusif di kedai airasia, jadi teruskan dan mula membeli-belah sekarang!”

Pedro Castro, Ketua Pegawai Operasi Dufry Asia Pasifik, berkata, “Kerjasama antara airasia shop dan Dufry mengukuhkan visi syarikat kami untuk menyediakan pengembara dan pelancong kami pengalaman perjalanan holistik melalui membawa beli-belah bebas cukai selangkah lebih dekat kepada pengembara. Kami gembira kerana pengembara boleh membuat pra-pesanan pelbagai jenis bebas cukai kami di platform kedai airasia dan mengambilnya apabila mereka tiba di kedai bebas cukai pilihan kami di lapangan terbang.”

Salah satu pemain pengalaman perjalanan yang paling terkenal di dunia, Dufry menawarkan pelbagai format runcit, seperti bebas cukai, berbayar cukai, butik jenama, konsep khusus, kedai serbaneka serta kedai F&B di 5,500 cawangan di seluruh dunia di 1,200 lokasi di 75 negara.

Ikuti perkembangan terkini daripada airasia Superapp dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram/TikTok atau @airasia di Twitter/WeChat/Weibo. Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun airasia Superapp anda daripada Apple App Store, Google Play Store, atau Huawei AppGallery.