airasia food memperkenalkan ciri baharu 'tempahan makan di restoran berdiskaun', dengan diskaun sehingga 50% untuk semua restoran

KUALA LUMPUR, 1 JUN 2023 - Pengalaman kulinari serba baharu menanti pengguna airasia Superapp dan semua pengembara dengan pengenalan ciri terbaharunya, perkhidmatan ‘tempahan makan di restoran berdiskaun’.

Ciri baharu yang dikuasakan oleh platform tempahan restoran eatigo, akan membolehkan pengembara menemui restoran baharu di bandar yang mereka lawati, termasuk Kuala Lumpur, Malaysia; Jakarta, Indonesia; dan Bangkok, Chiang Mai, Pattaya dan Phuket, Thailand, pada kadar diskaun sehingga 50% pada masa yang berlainan dalam sehari. Terdapat lebih 600 restoran yang popular dan akan datang untuk dipilih di seluruh rantau!

Ini berikutan pengumuman kerjasama baru-baru ini di antara airasia Superapp dan foodpanda, selaras dengan visi platform airasia untuk menjadi aplikasi super bagi sektor pelancongan dan pengembaraan, dan memfokuskan penawaran makanannya pada pengalaman kulinari seperti ciri baharu ini bagi tempahan makan di restoran berdiskaun serta Perkhidmatan Beratur untuk airasia food di Thailand.

Pengguna aplikasi ini boleh mula membuat tempahan makan di restoran berdiskaun di airasia Superapp sekarang dengan mengikuti langkah mudah berikut:

  1. Klik pada ikon "Food" pada airasia Superapp

  2. Pilih restoran pilihan anda

  3. Pilih bilangan tetamu, tarikh dan masa anda

  4. Dapatkan kod tempahan anda yang dijana secara automatik dan nikmati hidangan anda!

Tan Suan Sear, Ketua airasia food, berkata, “Ciri tempahan makan di restoran berdiskaun baharu ini akan memberi manfaat kepada pelancong yang ingin mencuba masakan tempatan yang terbaik dan juga yang paling asli. Kami berharap dapat memberi inspirasi kepada mereka untuk mencari hidangan tempatan yang terbaik di setiap destinasi. Dengan peralihan pilihan penghantaran makanan kami yang dikuasakan oleh foodpanda, kami kini menumpukan sepenuhnya pada tawaran yang dapat kami sediakan sebagai sebahagian daripada aplikasi super perjalanan, bermula dengan ciri baharu ini.

Michael Cluzel, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengasas Bersama eatigo, berkata, “Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan airasia Superapp untuk menjadikan inventori unik kami tersedia kepada pangkalan pengguna Superapp yang luas. Kami yakin bahawa ramai penggemar makanan di semua pasaran akan gembira dengan meneroka pilihan tempat makan yang hebat dan tidak perlu membayar harga penuh kerana setiap restoran dari eatigo menawarkan diskaun sepanjang hari, setiap hari, secara kekal.

Antara beberapa restoran pilihan untuk perkhidmatan tempahan makan di restoran berdiskaun baharu dengan tawaran hebat termasuklah:

Lemon Garden @ Shangri-La KL

Restoran utama di Shangri-La KL yang terkenal, Lemon Garden tidak asing lagi dalam suasana bufet dan masakan mewah di Kuala Lumpur. Dapatkan diskaun 30% daripada bufet makan tengah hari dan makan malam mereka sekarang di airasia Superapp!

Contango @ The Majestic Hotel Kuala Lumpur

Terletak di Tower Wing, Contango ialah sebuah restoran kontemporari yang direka bentuk mewah dengan dapur terbuka. Nikmati menu makan malam mereka dengan diskaun sehingga 50% pada hujung minggu dan hari bekerja, serta diskaun tambahan 50% selepas jam 9.00 malam dan seterusnya.

Lebih banyak tawaran dan lebih banyak lokasi menarik akan tersedia tidak lama lagi, jadi nantikan makanan airasia untuk mengetahui lebih lanjut.
Ikuti perkembangan terkini daripada airasia Superapp dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram atau @airasia di Twitter. Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun airasia Superapp anda daripadaApple App Store,Google Play Store, atauHuawei AppGallery.