airasia Superapp memudahkan perjalanan dan ketersambungan mampu milik rakyat Malaysia dengan menyertai inisiatif Payung Rahmah kerajaan

  • Promosi RM1 airasia ride di 5 lokasi terpilih di Lembah Klang

  • Potongan RM50 untuk hotel dengan kod promosi RAHMAH50

  • Potongan RM50 untuk penerbangan dengan kod promosi RAHMAH50

Keterangan gambar: (Tiga dari kiri: Yang Berhormat Datuk Seri Salahuddin bin Ayub, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup, dan Tony Fernandes, Ketua Pegawai Eksekutif Capital A, merasmikan inisiatif Payung Rahmah airasia Superapp di KL Sentral hari ini.

KUALA LUMPUR, 18 Julai 2023 - airasia Superapp memperkenalkan tiga inisiatif sebagai sebahagian daripada sokongannya terhadap inisiatif Payung Rahmah oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup, untuk memudahkan perjalanan dan ketersambungan mampu milik untuk rakyat Malaysia.

Inisiatif Payung Rahmah dengan airasia Superapp telah dilancarkan hari ini oleh Yang Berhormat Datuk Seri Salahuddin bin Ayub, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup semasa sidang media di ibu pejabat airasia Superapp di KL Sentral. Turut hadir ialah Tan Sri Tony Fernandes, Ketua Pegawai Eksekutif Capital A, Mohamad Hafidz Mohd Fadzil, pemangku Ketua Pegawai Eksekutif airasia Superapp, dan Lim Chiew Shan, Ketua Pegawai Eksekutif Serantau airasia ride.

Menerajui inisiatif untuk memudahkan ketersambungan mampu milik di darat adalah promosi RM1 airasia ride di lima kawasan popular terpilih, iaitu Putrajaya & Cyberjaya (sebagai satu kawasan gabungan), Bukit Bintang, Bandar Sunway, Bangsar South dan Mont Kiara. Promosi ini tersedia pada setiap hari Isnin hingga Jumaat dari jam 12.00 tengah hari, untuk 3,000 tempahan pertama setiap hari (tertakluk kepada caj minimum tempahan perjalanan bernilai RM5). 

Setiap tempahan RM1 airasia ride akan diberi peluang untuk menebus Pakej Rahmah ‘Ride, Fly & Stay’ di mana pengguna airasia ride itu akan menerima kod promosi RAHMAH50 untuk potongan harga RM50 untuk tempahan hotel dan potongan harga RM50 untuk tempahan penerbangan ke mana-mana destinasi antarabangsa melalui platform OTA (ejen pelancongan dalam talian). 

Selain itu, kod promosi RAHMAH50 ini juga boleh digunakan secara asing untuk mendapatkan potongan harga RM50 ke atas tempahan tunggal airasia hotel (tertakluk kepada setiap 100 tempahan pertama setiap hari) atau tempahan tunggal penerbangan OTA di airasia Superapp (tertakluk kepada setiap 100 tempahan setiap hari). 

Tan Sri Tony Fernandes, Ketua Pegawai Eksekutif Capital A, menambah, “Kami berbangga untuk turut serta memberikan sokongan terhadap inisiatif kerajaan seperti Payung Rahmah ini, dan ingin mengucapkan terima kasih kepada Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup kerana melancarkan inisiatif kami pada hari ini.

“airasia Superapp sentiasa memberikan nilai terbaik kepada pelanggannya, dan seterusnya memperluaskan impian perjalanan mampu milik kepada semua orang melalui aplikasi super perjalanan sehenti ini. Daripada penerbangan kepada hotel hingga perkhidmatan e-panggilan dan banyak lagi, semuanya boleh didapati dalam satu platform. Dan hari ini, kami dengan sukacitanya mengumumkan inisiatif Payung Rahmah bersama-sama kementerian, yang menawarkan promosi tambang daripada hanya RM1 oleh airasia ride. Ini akan memanfaatkan hampir 200,000 orang, terutamanya para pelajar di sekolah dan juga universiti sekitar lokasi pilihan. Kami berharap ini akan membolehkan lebih ramai pelajar dapat menikmati pengalaman pengangkutan yang lancar tanpa menjejaskan bajet mereka.”

YB Datuk Seri Salahuddin bin Ayub, Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup, berkata, “Kami ingin memuji usaha airasia Superapp kerana mengambil bahagian dalam inisiatif Payung Rahmah. Kementerian melancarkan program ini pada awal tahun ini selaras dengan matlamat kerajaan untuk membantu kos sara hidup rakyat Malaysia. Sejak itu, kami telah berjaya melancarkan beribu-ribu perniagaan di seluruh industri utama di negara ini yang menyokong mesej yang sama, dan kami teruja melihat airasia Superapp sebagai sebuah jenama terkemuka menawarkan perjalanan dan ketersambungan mampu milik, terutamanya melalui tawaran airasia ride RM1”.

Visi airasia Superapp adalah untuk menyediakan pengalaman tempahan perjalanan yang lancar untuk setiap pengembara dari mula hingga ke akhir perjalanan mereka, daripada penerbangan, hotel, pengangkutan ke lapangan terbang, pengalaman kulinari, pembelian bebas cukai, insurans dan banyak lagi dalam satu aplikasi mudah. Kesemua perkhidmatan ini dirangkumkan oleh program kesetiaan airasia rewards, yang membolehkan pengguna memperoleh dan menebus airasia poin untuk setiap transaksi yang dibuat menerusi aplikasi.

Ikuti perkembangan terkini daripada airasia Superapp dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram atau @airasia di Twitter. Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun airasia Superapp anda daripada Apple App Store, Google Play Store, atau  Huawei AppGallery.