AirAsia MOVE meningkatkan pengalaman perjalanan dengan pelancaran MOVETIX, platform tiket global

KUALA LUMPUR, 29 JAN 2024 - Aplikasi tempahan perjalanan terbaik Asia, AirAsia MOVE (dahulunya airasia Superapp) telah bekerjasama dengan Coras, platform pengedaran tiket global yang terkemuka untuk memperkenalkan MOVETIX, platform tiket serba baharu dan inovatif yang menawarkan lebih 10,000 acara dan aktiviti global yang dilengkapi dengan penerbangan, hotel, perkhidmatan e-hailing melalui satu aplikasi mudah. 

MOVETIX diterajui oleh Hassan Choudhury, seorang profesional berpengalaman dalam industri hiburan yang akan meneruskan peranannya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif RedRecords, sebuah usaha sama antara AirAsia dan Universal Music.

Platform MOVETIX di aplikasi AirAsia MOVE (dahulunya airasia Superapp) dikuasakan oleh Coras, yang mempunyai rangkaian rakan kongsinya termasuk Ryanair, Pegasus, Frontier dan banyak lagi. Klik di sini untuk butiran lanjut.

Untuk memulakan pelancaran ini, StarHub dan World Football Legends telah mengumumkan MOVETIX sebagai rakan kongsi tiket rasmi Festival Bola Sepak StarHub yang akan datang pada 20 - 21 April 2024 di Our Tampines Hub, Singapura. Festival dua hari itu turut menampilkan perlawanan yang menampilkan legenda Liga Perdana Inggeris dan legenda Singapura seperti David James, Dwight Yorke, Teddy Sheringham dan banyak lagi.

Sebagai rakan kongsi tiket rasmi untuk acara tersebut, mereka yang berminat boleh membeli tiket mereka pada harga SGD60 setiap satu untuk tiket dewasa, SGD30 untuk warga emas (umur 60 tahun ke atas) dan kanak-kanak (bawah umur 12 tahun), dan pakej keluarga dengan harga SGD150, yang meliputi kemasukan untuk dua kanak-kanak dan dua dewasa secara eksklusif di airasia Superapp dari 30 Januari 2024 hingga 4 Februari 2024. Sebahagian daripada jualan tiket akan disumbangkan kepada Persatuan Disleksia dan HCA Hospice Care, yang menyumbang kepada kerja komuniti mereka yang tidak ternilai.

Tempah tiket anda sekarang dengan langkah-langkah mudah di bawah:

  1. Buka aplikasi airasia Superapp  

  2. Klik ‘MOVETIX’ icon

  3. Pilih acara dan masukkan butiran yang diperlukan

Nadia Omer, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia MOVE berkata, “Hiburan adalah sebahagian penting dalam aspek pelancongan atau pengembaraan, dan peranan Hassan dalam RedRecords dan MOVETIX sejajar dengan komitmen kami untuk memberikan nilai terbaik dalam perjalanan dan membangunkan bakat di Asean. Bekerjasama dengan pengiat hiburan terbaik industri seperti Coras di platform AirAsia MOVE kami akan meningkatkan pengalaman pelanggan kami, sambil kekal setia pada cadangan jenama kami. Dengan MOVETIX, pengguna aplikasi kami kini boleh menempah keseluruhan perjalanan mereka dengan lancar termasuk penerbangan, hotel dan pengangkutan darat melalui airasia ride, makanan melalui pilihan Dine-in, semuanya dalam satu ekosistem yang sama.”

Mark McLaughlin, Ketua Pegawai Eksekutif Coras, mengulas, “Kami teruja untuk bekerjasama dengan AirAsia MOVE supaya pangkalan pelanggan mereka yang lebih 15 juta pengguna aktif bulanan kini boleh membeli tiket untuk teater, sukan, muzik secara langsung dan tarikan terbaik di 67 bandar dan 20 negara. Asia Tenggara adalah pasaran pertumbuhan besar seterusnya untuk hiburan secara langsung dan kami gembira dapat memainkan peranan dalam perkembangan ini.”

Ikuti perkembangan terkini dengan segala-galanya daripada airasia Superapp dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram, Threads & TikTok atau @airasia di X untuk mendapatkan kemaskini terkini mengenai tawaran airasia Superapp! 
Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun airasia Superapp (yang bakal dikenali sebagai airasia MOVE) di Apple App Store, Google Play Store atau Huawei AppGallery.