5 Tips Melancong untuk Memeriahkan Sambutan Ramadan dan Raya Anda

  • Lebih jimat dengan Jualan Super Raya AirAsia MOVE, tawaran platform daripada RM9

KUALA LUMPUR, 1 March 2024 - Dengan Ramadan dan perayaan Raya yang bakal tiba, AirAsia MOVE membawakan anda tawaran hebat untuk meningkatkan pengalaman Raya anda seperti tidak pernah berlaku sebelum ini. Dari penerbangan ke hotel,  perkhidmatan e-hailing dan pengalaman menjamu selera, Jualan Super Raya ini mempunyai segala-galanya yang anda perlukan untuk mencipta detik-detik yang tidak dapat dilupakan bersama orang tersayang sama ada yang dekat mahupun yang jauh semasa musim perayaan ini! Berikut ialah lima tips perjalanan penting untuk menjadikan perayaan anda hebat:

1. Tempah Penginapan Hotel Anda dengan Jaminan Harga Terbaik

Sama ada anda merancang percutian Ramadan dan Raya atau melancong ke kampung halaman anda, tingkatkan pengalaman penginapan hotel anda dengan jaminan harga terbaik dengan AirAsia MOVE, dan nikmati juadah bersahur dan berbuka puasa sepanjang bulan Ramadan.

Nikmati diskaun sehingga RM50 untuk semua tempahan hotel di antara 1 dan 3 Mac 2024 dengan menggunakan, dengan kod promosi AAMOVE perbelanjaan minimum RM200. Bukan itu sahaja, dari 4 hingga 10 Mac 2024, dapatkan hotel RM9 pada malam kedua anda apabila anda menempah minimum 2 malam di hotel terpilih di Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Kota Kinabalu dan banyak lagi. Jangan lepaskan tawaran nilai untuk wang ini untuk menempah percutian Ramadan dan Raya anda!

2. Tempah Penerbangan Anda Lebih Awal

Sama ada anda memulakan perjalanan "balik kampung" l atau merancang percutian Raya untuk menemui destinasi baharu, tempah penerbangan anda sekarang dengan tawaran hebat untuk mengatasi kesesakan saat akhir dan mengelakkan kenaikan harga tiket penerbangan.

Bermula dari 1 hingga 8 Mac 2024, tempah penerbangan anda dengan syarikat penerbangan antarabangsa seperti Etihad, Turkish Airlines, AirArabia, IndiGo dan lebih 700 syarikat penerbangan lain semasa Jualan Raya Raya kami! Nikmati diskaun luar biasa sehingga 50% diskaun* untuk mana-mana syarikat penerbangan antarabangsa dengan menggunakan kod promosi RAYA50MY (terhad pada RM222), atau jimat sehingga 30%* dengan kod promosi RAYA30MY di halaman pembayaran. Selain itu, manfaatkan tawaran istimewa “balik kampung” dengan penerbangan AirAsia ke Kuching, Kuala Terengganu, Johor Bahru, Kota Kinabalu dan Pulau Pinang bermula dari hanya RM59. Bertindak sekarang untuk mendapatkan tempat duduk anda!

3. Nikmati Perjalanan Tanpa Kerumitan semasa Musim Perayaan ini

Terokai bazar Ramadan dan melawat rumah sanak-saudara dan sahabat handai adalah bahagian penting dalam sambutan Ramadan dan Raya. Untuk meningkatkan pengalaman perjalanan anda, pilihlah AirAsia Ride, perkhidmatan tanpa kerumitan yang mengharungi lalu lintas dengan lancar, membolehkan anda menghayati sepenuhnya semangat perayaan.

Tempah perjalanan dari 11 Mac dan 7 April 2024 dan gunakan kod promosi RMDAN2 untuk menikmati POTONGAN RM2 perjalanan anda ke bazar Ramadan terdekat dengan mudah dan selesa! Pengguna aplikasi baharu boleh menggunakan kod promosi NEW2RIDE untuk diskaun istimewa RM5 bagi semua perjalanan dengan mengklik ikon ‘Ride’ pada aplikasi AirAsia MOVE.

4. Tempah Penerbangan + Hotel Bersama untuk Lebih Jimat

Manfaatkan tawaran pakej kami dengan menempah pakej pelancongan anda - penerbangan dan penginapan hotel bersama untuk memaksimumkan penjimatan anda! Dengan menggabungkan keperluan perjalanan anda, anda boleh membuka kunci diskaun tambahan dan memperuntukkan lebih banyak sumber untuk meningkatkan pengalaman keseluruhan anda semasa Ramadan dan Raya.

Temui destinasi menarik seperti Kota Kinabalu, Langkawi, Bangkok dan banyak lagi bermula daripada RM299 setiap tetamu untuk penerbangan anda dan penginapan 3 hari 2 malam apabila anda menempah antara 1 dan 8 Mac 2024 dan melancong dari sekarang hingga 30 November 2024. Pergi ke apl dan klik ikon 'SNAP (Penerbangan+Hotel)' untuk menikmati penjimatan kombo yang dijamin ini.

5. Nikmati Majlis Berbuka Puasa dan Raya Terbaik bersama Keluarga Anda

Nikmati hidangan kulinari yang mentakrifkan perayaan Ramadan dan Raya dengan AirAsia MOVE untuk memanfaatkan musim perayaan ini. Sama ada berbuka puasa dengan juadah berbuka puasa yang mewah atau menikmati jamuan raya tradisional, jadikan satu titik untuk menikmati detik-detik ini bersama keluarga dan orang tersayang.

Cuba tempahan makan di dalam berdiskaun daripada AirAsia MOVE dan nikmati promosi istimewa Ramadan yang menawarkan DISKAUN sehingga 50% di restoran terkemuka terpilih. Manjakan diri anda dengan bufet makan malam Ramadan bermula dari RM84* di The Mill Cafe @ Grand Millennium, RM 64* di Utara Coffee House @ Armada Hotel PJ atau pilih pakej Sahur dan Iftar serta bufet makan malam Raya dengan harga berpatutan di Kwee Zeen @ Sofitel Kuala Lumpur Damansara, dan banyak lagi.

Ahli boleh memperoleh tiga kali (3x) mata airasia dan menebus 50 mata airasia dengan harga RM1 untuk setiap transaksi penerbangan antarabangsa (penerbangan bukan AirAsia), hotel dan tawaran SNAP (Penerbangan+Hotel) sepanjang tempoh kempen. Gunakan mata airasia seperti wang tunai untuk menebus penerbangan PERCUMA, penginapan hotel, tunggangan dan tawaran gaya hidup dengan rakan kongsi eksklusif kami

Akhir sekali, berpeluang memenangi hadiah utama Periuk Nasi daripada Cuckoo dengan membuat sebarang transaksi semasa Jualan Super Raya MOVE ini. Tunggu apa lagi, kumpulkan tiket emas anda dan di aplikasi AirAsia MOVE sekarang!

Stay updated with everything from the AirAsia MOVE by following @airasiamove on Instagram, Threads & TikTok or @airasia on Twitter for the latest updates. For a seamless and enhanced experience, download your AirAsia MOVE app from the Apple App Store, Google Play Store, or Huawei AppGallery.

*Terms and conditions apply