AirAsia MOVE tambah Air Mauritius sebagai rakan kongsi syarikat penerbangan baharu

  • Menghubungkan lebih ramai pengembara ke destinasi yang menakjubkan di seluruh dunia

KUALA LUMPUR, 24 Jun 2024 - AirAsia MOVE terus mengembangkan senarai rakan kongsi syarikat penerbangannya dengan menambah Air Mauritius, syarikat penerbangan nasional pulau Mauritius sebagai rakan kongsi syarikat penerbangan langsung terbaharunya.

Kerjasama antara AirAsia MOVE dan Air Mauritius dirasmikan pada majlis menandatangani perjanjian antara Yeoh Sai Ho, Ketua OTA Penerbangan AirAsia MOVE dan Heavin Robert Lourdasamy, Pengurus, Malaysia & Singapura Air Mauritius di ibu pejabat AirAsia MOVE di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Selaras dengan visi AirAsia MOVE untuk menjadi rakan perjalanan kegemaran ASEAN dengan mencipta perjalanan yang inklusif dan menyeronokkan, perkongsian ini memperkasakan pelancong dengan pelbagai perkhidmatan pada aplikasi AirAsia MOVE dan menempah penerbangan ke destinasi menarik yang disediakan oleh Air Mauritius merentasi Afrika, Asia dengan mudah, Eropah, dan rantau Lautan Hindi.

Dabraj Sing, Ketua Pegawai Perniagaan AirAsia MOVE, dengan penuh semangat menyatakan: “Kami gembira kerana Air Mauritius, sebagai salah satu syarikat penerbangan global yang terkenal, kini menjadi sebahagian daripada senarai rakan kongsi penerbangan langsung kami. Terima kasih kerana mempercayai AirAsia MOVE untuk memasarkan rangkaian laluan anda yang luas merentasi banyak benua kepada lebih daripada 15 juta pengguna aktif bulanan di platform kami."

“Syarikat penerbangan yang bekerjasama secara langsung dengan AirAsia MOVE boleh memanfaatkan inisiatif pemasaran kami yang meluas dan menjangkau khalayak yang lebih luas tanpa sebarang kos tambahan. Selain itu, mereka dapat menyediakan kemudahan kepada tetamu mereka kerana platform AirAsia MOVE membolehkan interlining maya, di mana pengembara boleh menempah berbilang syarikat penerbangan dalam satu jadual perjalanan. Sebagai contoh, tetamu Air Mauritius dalam perjalanan dari Mauritius ke Kuala Lumpur dan kemudian menyambung ke Chiang Rai dengan AirAsia boleh membuat tempahan dengan mudah dalam satu jadual perjalanan.”

Ziyaad Parthasee, Pemangku Ketua Pegawai Komersial Air Mauritius berkata, “Kami berbesar hati dapat bekerjasama dengan AirAsia MOVE, membolehkan penumpang kami menikmati pengalaman yang lancar dengan antara muka mesra pengguna mereka. Ini memudahkan pencarian dan tempahan penerbangan yang sempurna sambil mempercepatkan proses tempahan. Perjanjian interline ini meningkatkan kemudahan untuk penumpang Air Mauritius dan akan meningkatkan pengalaman pengembara kami.”

Bagi meraikan kerjasama menarik ini, pengguna aplikasi AirAsia MOVE boleh menikmati diskaun eksklusif sebanyak RM100 untuk mana-mana penerbangan Air Mauritius (kod penerbangan: MK) dari Kuala Lumpur (KUL) ke Mauritius (MRU) dan destinasi lain, dengan menggunakan kod promo AAMAURITIUS di halaman pembayaran. Promosi ini sah untuk tempoh terhad sahaja dan berakhir pada 30 Jun 2024. Hanya klik pada ikon ‘Flights’ di aplikasi AirAsia MOVE untuk menempah pengembaraan anda ke Mauritius!

Selain Air Mauritius, AirAsia MOVE bekerjasama secara langsung dengan lebih daripada 70 rakan kongsi syarikat penerbangan terkenal seperti Citilink, ANA, Bangkok Airways, Etihad, dan banyak lagi di platformnya. Pengguna AirAsia MOVE juga boleh memilih dengan mudah daripada lebih 900,000 hotel di seluruh dunia untuk melengkapkan rancangan perjalanan mereka, bersama-sama dengan sambungan jarak pertama dan terakhir melalui pemindahan lapangan terbang, serta produk perjalanan sampingan lain seperti membeli-belah bebas cukai dalam talian dan insurans perjalanan. Semua perkhidmatan ini dirangkumkan oleh program kesetiaan AirAsia Rewards, yang membolehkan pengguna memperoleh dan menebus mata AirAsia untuk setiap transaksi merentas keseluruhan ekosistem dalam aplikasi.

Rakan kongsi syarikat penerbangan yang berminat untuk menjadi sebahagian daripada platform AirAsia MOVE OTA boleh mendaftar di sini untuk maklumat lanjut.

Ikuti perkembangan terkini daripada AirAsia MOVE dengan mengikuti @airasiamove di Instagram & TikTok atau @airasia di X untuk mendapatkan kemaskini terkini. Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun AirAsia MOVE anda daripada Apple App Store, Google Play Store dan Huawei App Gallery.

*** TAMAT *** 

About AirAsia MOVE (Formerly airasia Superapp)

AirAsia MOVE, formerly known as airasia Superapp is the newest online travel agent+ (OTA+) in town, providing a seamless and personalised experience for travellers at the best value in Asean and beyond. It envisions travel complemented by a community-led experience through features such as airasia chat, games, gifting, and a strong loyalty program that rewards users across its expansive ecosystem. 

AirAsia MOVE’s ecosystem includes OTA services such as flight bookings from over 700 airlines, including the World’s Best Low-Cost Carrier AirAsia and 900,000 hotels world-wide plus ride-hailing, insurance, duty-free shopping and more, underpinned by integrated financial services by BigPay. It has been recognised by World Travel Awards as ‘Asia’s Leading Online Travel Agency 2023’ in its first nomination in the OTA category. Download the AirAsia MOVE app via the Apple App Store, Google Play Store and Huawei App Gallery.

Both AirAsia MOVE and BigPay are part of MOVE Digital, the digital arm of Capital A Berhad. 

Media Enquiries: movecomms@airasia.com

About Air Mauritius

Proudly serving Mauritius since 1967 as the national airline, Air Mauritius celebrated its 57th anniversary this year.

Air Mauritius currently operates direct flights to 14 destinations in Europe, Asia, Africa, Australia, and the Indian Ocean islands.

From the Piper Navajo at its humble beginnings, Air Mauritius nowadays has one of the youngest and most modern fleet in the world, with the latest generation aircraft such as the Airbus A350-900 and the A330-900neo.

Air Mauritius products and services have been rated 4-Star by rating agency – SKYTRAX.