BigPay Kini di Thailand, Mudahkan Perjalanan & Buka Peluang Kewangan Baru

BANGKOK, 18 JULAI 2024 - BigPay dengan bangganya mengumumkan pelancarannya di Thailand, menawarkan penyelesaian kewangan inovatif untuk pelancong dan penduduk tempatan. BigPay menyediakan pelbagai fungsi, termasuk simpanan untuk melancong, pembayaran mudah di seluruh dunia, dan pertukaran mata wang asing secara langsung dengan kadar kompetitif.

Dompet elektronik terbaharu di bandar ini telah dilancarkan oleh Tan Sri Tony Fernandes, Ketua Pegawai Eksekutif Capital A dan Pengerusi Eksekutif MOVE Digital, bersama Zubin Rada Krishnan, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan BigPay, Apirudee Prachyaset, Ketua Negara BigPay Thailand, dan Nadia Omer, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia MOVE.

BigPay bukan sekadar dompet elektronik, tetapi ia adalah alat kewangan lengkap yang membantu anda mengurus kewangan dengan lebih baik. Ia menawarkan kad Visa Virtual dan kad Prabayar Visa Platinum Fizikal. Pengguna boleh mendaftar secara digital dan menikmati pelbagai faedah seperti pembayaran di lebih 130 juta lokasi perniagaan di seluruh dunia,pengeluaran wang tunai di ATM luar negara, dan ciri-ciri penjimatan seperti 'Stash' dan 'Roundup'. BigPay turut menyediakan analisis perbelanjaan untuk membantu pengguna membuat keputusan kewangan yang bijak.

Pengguna baharu BigPay boleh menikmati diskaun dan rebat sehingga 555 baht untuk tempahan penerbangan AirAsia dan mata ganjaran AirAsia sehingga 4x ganda. Mereka juga boleh menikmati diskaun istimewa untuk Asean Explorer Pass oleh AirAsia MOVE yang membolehkan penerbangan AirAsia tanpa had di seluruh ASEAN selama setahun.

Tan Sri Tony Fernandes, Ketua Pegawai Eksekutif Capital A dan Pengerusi Eksekutif MOVE Digital berkata, "Kami teruja dengan kehadiran BigPay di Thailand. Ia menawarkan pilihan pembayaran dan perkhidmatan kewangan yang memudahkan perjalanan, sekali gus membantu meningkatkan kemasukan kewangan dan pertumbuhan ekonomi di Thailand. Kami ingin menjadi penyedia perkhidmatan kewangan inovatif di Thailand dan ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam pelancaran ini, terutamanya rakan kongsi kami,Visa."

Apirudee Prachyaset, Ketua Negara BigPay Thailand menambah, "Kami teruja untuk memperkenalkan BigPay kepada pengguna Thailand. BigPay menawarkan pembayaran perjalanan yang mudah dan berintegrasi dengan lancar dengan ekosistem AirAsia MOVE. Kad Prabayar Visa Platinum BigPay menyediakan diskaun istimewa, mata ganjaran AirAsia,dan akses kepada pengalaman perjalanan dan beli-belah yang menarik di seluruh dunia. BigPay direka bentuk untuk membantu pengguna Thailand mengurus kewangan dengan lebih baik dan mencapai matlamat kewangan mereka."

Punnamas Vichitkulwongsa, Pengurus Negara Visa Thailand berkata, "Visa berbesar hati untuk bekerjasama dengan BigPay dalam meningkatkan pengalaman pembayaran pengguna digital di Thailand. BigPay sesuai untuk digunakan semasa melancong, untuk perbelanjaan harian, dan pembelian dalam talian. Pelancaran ini tepat pada masanya kerana ramai pelancong Thailand berminat untuk melancong ke luar negara. Kajian kami menunjukkan lapan daripada 10 pengguna (81%) cuba untuk beralih kepada pembayaran tanpa tunai, dengan generasi Gen-Z sebagai peneraju trend ini. Kami percaya BigPay dengan ciri-cirinya yang pantas, mudah, dan selamat, serta pelbagai ganjaran menarik, akan menjadi pilihan utama pengguna kad Visa."

*** Tamat ***

[1] Visa conducted the Global Travel Intentions Study in 2023 to learn about the dynamics and preferences of outbound travellers from April to June 2023. The study examined the travel trends and payment behaviour of 1,039 Thai travellers who have travelled overseas for leisure in the past year and intend to travel for leisure in the next year.

[2] The Visa Consumer Payment Attitudes Study 2023 was conducted by CLEAR on behalf of Visa between October and November 2023 across seven Southeast Asian countries: Cambodia, Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand, and Vietnam.  The total sample size is 6,550 including 1,050 consumers in Thailand aged 18 – 65, covering all education groups with a minimum income cut-off of THB 15,000.

About BigPay

BigPay is an Asean Southeast Asian fintech company founded in 2017. It is committed to providing the financial services that Southeast Asians need, by providing accessible, transparent, simple and secure digital financial services. From cross-border and domestic payments to international transfers, credit, micro-insurance, personal loans, and smart budgeting, we continue to innovate to level-up Southeast Asian lives - one transaction at a time. Visit https://bigpayme.com/ for more information.

BigPay is part of MOVE Digital, the digital arm of Capital A Berhad, which also includes AirAsia MOVE (formerly known as airasia Superapp). 

For more information, please contact press@bigpayme.com