airasia academy dijenamakan semula sebagai Outclass, terus memperkasa individu untuk cemerlang di dalam bidang tenaga kerja melalui pendidikan sepanjang hayat yang diperibadikan

KUALA LUMPUR, 4 Julai 2024airasia academy, usahasama edtech digital Capital A, melangkah ke hadapan dengan penjenamaan semula sebagai Outclass, platform pengalaman pembelajaran generasi akan datang yang direka untuk memperkasakan individu untuk berkembang maju dalam landskap tenaga kerja yang dinamik hari ini. Outclass membina legasi airasia academy dalam merapatkan jurang kemahiran teknologi, kini menawarkan pengalaman pembelajaran yang diperibadikan untuk memperkasakan pengguna mencapai aspirasi kerjaya mereka.

Outclass menyediakan kemudahan untuk kedua-dua individu dan kepimpinan organisasi untuk menangani keperluan pembangunan bakat, membuka kunci potensi tenaga kerja dan menyediakan mereka untuk pasaran yang berkembang. Ia kini menawarkan 15 laluan kerjaya dalam Teknologi, dengan rancangan untuk berkembang ke bidang permintaan tinggi seperti Kelestarian dan ESG melalui kerjasama dengan United Nations Global Compact (UNGC).

YB Gobind Singh Deo, Menteri Digital Malaysia, yang hadir ketika majlis pelancaran pada Khamis berkata: "Kementerian Digital Malaysia berbesar hati untuk menyaksikan pelancaran Outclass hari ini, satu langkah penting dalam memajukan kemahiran semula digital dan peningkatan kemahiran di Malaysia. Inisiatif ini adalah satu bukti komitmen kami yang tidak berbelah bahagi untuk melengkapkan bakat negara dengan kecekapan digital untuk berkembang maju dalam landskap yang berkembang pesat. Outclass akan menjadi mercu tanda peluang, menyediakan kursus yang disesuaikan yang memenuhi keperluan ekonomi digital kami. Kami komited untuk memberikan sokongan dan dedikasi yang teguh untuk memacu rangkuman dan pendidikan digital, dan kami berharap dapat melihat kesan positif Outclass dalam membentuk masa depan tenaga kerja kami sambil kami berkembang maju dalam IR4.0."

Aireen Omar, Presiden (Pelaburan & Usahasama) Capital A dan Pengarah Eksekutif Outclass berkata: “Kami amat teruja untuk memperkenalkan platform revolusioner yang direka untuk memperkasakan individu dan perniagaan. Outclass memperibadikan pengalaman pembelajaran serta memanfaatkan kecerdasan buatan (AI) untuk mengesyorkan laluan kerjaya terbaik berdasarkan personaliti, cita-cita dan kemahiran anda. Tidak lama lagi, Outclass akan tersedia di seluruh Asean (rantau Asia Tenggara), bermula dengan Singapura, Thailand, Filipina, dan Indonesia, memberi inspirasi dan melengkapkan generasi profesional baharu untuk cemerlang dan membentuk masa depan.”

Outclass membezakan platformnya daripada Sistem Pengurusan Pembelajaran (LMS) tradisional lain dengan Platform Pengalaman Pembelajaran (LXP) yang komprehensif. Platform yang boleh disesuaikan ini memenuhi keperluan individu dan organisasi. Bagi individu, Outclass memanfaatkan ujian personaliti berasaskan Big Five OCEAN, dibangunkan bersama pakar dari Institut Kajian Etnik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM KITA), untuk memperibadikan perjalanan pembelajaran dan memperkasakan pertumbuhan kerjaya dalam kalangan pelajar dengan memadankan mereka dengan laluan kerjaya yang paling sesuai. Platform ini memupuk persekitaran yang sangat interaktif dengan penetapan matlamat dipacu prestasi, papan pemuka yang berwawasan dan pengeluaran sijil. Untuk organisasi, Outclass menawarkan sistem LXP yang canggih, boleh disesuaikan dan berskala dengan pilihan pelabelan putih.

Outclass menawarkan pelbagai kursus di luar subjek berkaitan teknologi, termasuk pengalaman pembelajaran yang diperibadikan yang disusun oleh pakar industri dan penyumbang. Platform ini menampilkan perpustakaan kandungan yang luas merangkumi pelbagai bidang, termasuk siri INSPIRE yang mengetengahkan kisah kejayaan dan pandangan daripada tokoh berpengaruh seperti Tan Sri Dato' Seri Rafidah Aziz, bekas Menteri Pelaburan, Perdagangan dan Industri Malaysia, Tan Sri Azman Hashim, bekas Pengerusi Kumpulan Ambank, dan penyanyi nombor satu Malaysia, Dato' Sri Siti Nurhaliza, antara lain.

Melangkah ke masa depan pembelajaran dengan Outclass! Sama ada anda seorang individu yang ingin memajukan kerjaya anda atau perniagaan yang bertujuan untuk membina pasukan berprestasi tinggi, Outclass ialah rakan kongsi anda dalam kejayaan. Alami platform secara langsung dengan percubaan 7 hari percuma. Terokai cirinya, temui potensi anda dan buka peluang baharu dengan melawati theoutclass.com hari ini.

***TAMAT***

For media fact sheet, please refer here