airasia Superapp diiktiraf sebagai salah satu Jenama Majikan Terbaik di Malaysia oleh Kongres Pembangunan Sumber Manusia Sedunia 2023

[Keterangan gambar: (Dari kiri - H.E. Francis N.Muhoro, Pesuruhjaya Tinggi Kenya di Malaysia; Saumar Choudhury,  Ketua, Rakan Kongsi Pekerja, airasia Superapp; (Dr) Rama Prosad Banerjee, Pengerusi & Direktor Eastern Institute for Integrated Learning in Management (EIILM); and Muhammad Hamdi Fikri Nordin, Pengurus Kanan, Rakan Kongsi Pekerja, airasia Superapp semasa penyampaian anugerah di Anugerah Jenama Majikan Terbaik Malaysia 2023.]

KUALA LUMPUR, 19 MEI 2023 - Sejurus selepas menerima Anugerah Kecemerlangan Teknologi Malaysia untuk  aplikasi pengaturcaraan antara muka(API) - kategori Syarikat Penerbangan, airasia Superapp sekali lagi membuktikan kecemerlangannya, kali ini sebagai majikan semasa Anugerah Jenama Majikan Terbaik Malaysia 2023. Dihoskan oleh Kongres HRD dan dianjurkan oleh Institut Penjenamaan Majikan, airasia Superapp membawa pulang Jenama Majikan Terbaik di bawah Digital (Penerbitan Internet) semasa acara tersebut.

airasia Superapp telah dipilih untuk anugerah ini berdasarkan strategi penjenamaan majikan yang cemerlang dan telah ditunjukkan oleh organisasi sejak 24 bulan lalu. Ini termasuk amalan HR yang luar biasa, budaya tempat kerja, kepelbagaian dan inisiatif inklusi, peluang pembangunan kerjaya dan program keseimbangan kerja-kehidupan.

Sharina Ng, Ketua HR, airasia Superapp, berkata, “Kami berbangga kerana usaha berterusan kami diiktiraf oleh rakan industri kami sebagai salah satu yang terbaik di negara ini. Seperti yang selalu dikatakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Capital A, Tony Fernandes, kami mengambil berat mengenai hal-ehwal kakitangan kami, dan kami berbangga dalam memberikan impak positif melalui airasia Superapp, seperti yang dicerminkan oleh kepuasan pekerja dan kadar penglibatan yang tinggi, serta membantu syarikat untuk menarik dan mengekalkan bakat terbaik, sekali gus menghasilkan produktiviti dan keuntungan yang lebih tinggi.”

Institut Penjenamaan Majikan, yang menganjurkan anugerah, bekerjasama rapat dengan pemimpin kanan Sumber Manusia dan pakar profesional di seluruh dunia untuk mengenal pasti syarikat yang melakukan kerja cemerlang dari segi strategi penjenamaan Sumber Manusia dan majikan. Pemimpin industri dan pakar profesional ini memberikan pandangan dan perspektif yang berharga tentang amalan terbaik, inovasi dan trend dalam bidang Sumber Manusia dan penjenamaan majikan. Mereka juga membantu menilai keberkesanan dan impak pelbagai inisiatif dan program Sumber Manusia yang dilaksanakan oleh organisasi yang berbeza. Berdasarkan penyelidikan dan cadangan pakar ini, Institut Penjenamaan Majikan memilih jenama majikan terbaik di seluruh wilayah dan dari industri yang berbeza.

Anugerah-anugerah ini juga disokong oleh Persekutuan Profesional Sumber Manusia Dunia dan CHRO-Asia.

Ikuti perkembangan terkini daripada airasia Superapp dengan mengikuti @airasiasuperapp di Instagram atau @airasia di Twitter. Untuk pengalaman yang lancar dan dipertingkatkan, muat turun airasia Superapp anda daripada Apple App Store, Google Play Store, atau Huawei AppGallery.