AirAsia MOVE dan HTS umumkan kerjasama baharu untuk mengintegrasikan servis tambahan fintech

  • AirAsia MOVE bekerjasama dengan HTS (Hopper Technology Solutions) untuk tawarkan fleksibiti ‘a la carte’ kepada pelancong

SINGAPURA, 29 Februari 2024 – HTS (Hopper Technology Solutions) dan AirAsia MOVE (dahulunya airasia Superapp) mengumumkan kerjasama untuk menyepadukan sokongan fintech daripada HTS ke dalam saluran digital AirAsia MOVE. Dilancarkan pada tahun ini, AirAsia MOVE akan menawarkan Cancel for Any Reason yang dikuasakan oleh HTS kepada pengembara atau pelancong yang menempah tambang yang tidak boleh dikembalikan pada aplikasi AirAsia MOVE dan di airasia.com.

Cancel for Any Reason daripada HTS ialah penyelesaian peneraju pasaran untuk fleksibiliti. Ia merupakan bantuan teknologi kewangan baharu yang memberi pilihan kepada pelancong untuk menambah kebolehbalikan 'a la carte' selepas pemilihan penerbangan.

AirAsia MOVE, Ejen Pelancongan Dalam Talian (OTA) popular di Asean dan untuk pengembara bajet, dengan lebih 15 juta pengguna aktif setiap bulan komited untuk memberikan nilai terbaik kepada pengembara. Ia pantas mengembangkan ekosistemnya melalui lebih banyak perkongsian dengan syarikat penerbangan, hotel, bank, perjalanan & syarikat fintech untuk pengalaman sebelum dan selepas tempahan yang lebih lancar dan diperibadikan. AirAsia MOVE juga telah melancarkan beberapa produk pertama di pasaran seperti 'Fast Pass' dan servis tambahan lain untuk penerbangan serta hotel untuk menangani keperluan pengembara yang tidak dipenuhi.

Nadia Omer, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia MOVE berkata, “Pelanggan kami mahukan tahap ketenangan fikiran tambahan semasa membuat tempahan dan perjalanan, sebagai sebahagian daripada pengalaman lancar yang disediakan oleh AirAsia MOVE. Dengan bekerjasama dengan HTS untuk menawarkan fleksibiliti terbaik dalam kelasnya pada tambang tidak boleh dikembalikan, kami menyediakan pelanggan kami lebih banyak pilihan dan kawalan apabila ia berkaitan dengan jadual perjalanan mereka.”

HTS, bahagian B2B Hopper, mengecas saluran terus rakan kongsinya dengan agensi pelancongan, timbunan e-dagang, bantuan teknologi kewangan perjalanan dan banyak lagi. Sampingan fintech unik syarikat, termasuk Cancel for Any Reason, membantu mengubah detik terburuk pelanggan kepada pengalaman membina kesetiaan, sambil pada masa yang sama memacu hasil sampingan tambahan.

"Menyepadukan bantuan teknologi kewangan daripada HTS boleh membantu rakan kongsi kami menggembirakan pelanggan dengan pilihan tambahan dan fleksibiliti," kata Dakota Smith, Presiden dan Pengasas Bersama Hopper. “Kami sangat teruja untuk bekerjasama dengan AirAsia MOVE untuk menawarkan pilihan yang lebih besar untuk kebolehbalikan, benar-benar atas sebarang sebab, kepada pengembara.”

About HTS (Hopper Technology Solutions)

HTS (Hopper Technology Solutions) is the B2B division of the global travel platform, Hopper, that uses data to bring transparency, flexibility, and savings to travelers globally. The company has developed several unique fintech ancillaries that address everything from pricing volatility to trip disruptions. Working with the world's leading banks, airlines and travel providers, HTS supercharges its partners’ direct channels with its travel agency and travel fintech products. To find out more about HTS, visit hts.hopper.com.

Hopper Communications

media@hopper.com

About AirAsia MOVE (formerly known as airasia Superapp) 

AirAsia MOVE, formerly known as airasia Superapp is the newest online travel agent+ (OTA+) in town, providing a seamless and personalised experience for travellers at the best value in Asean and beyond. It envisions travel complemented by a community-led experience through features such as airasia chat, games, gifting, and a strong loyalty program that rewards users across its expansive ecosystem. 

AirAsia MOVE’s ecosystem includes OTA services such as flight bookings from over 700 airlines, including the World’s Best Low-Cost Carrier AirAsia and 900,000 hotels world-wide plus ride-hailing, dining experiences, insurance, duty-free shopping and more, underpinned by integrated financial services by BigPay. It has been recognised by World Travel Awards as ‘Asia’s Leading Online Travel Agency 2023’ in its first nomination in the OTA category. Download the airasia MOVE app via the Apple App Store, Google Play Store and Huawei App Gallery.

Both airasia MOVE and BigPay are part of MOVE Digital, the digital arm of Capital A Berhad. 

AirAsia MOVE Communications 

movecomms@airasia.com