Santan memperkenalkan minuman eksklusif "Ong Ong Lai" meraikan sambutan Tahun Baru Cina

KUALA LUMPUR, 30 JAN 2024 – Sempena sambutan Tahun Baharu Cina yang akan datang, Santan dengan berbesar hati mengumumkan pelancaran rangkaian minuman edisi terhad Tahun Baharu Cina, yang dinamakan "Ong Ong Lai." Koleksi ini menampilkan rangkaian minuman berasaskan buah nenas, satu bahan yang terkenal dalam budaya Cina yang melambangkan kemakmuran dan nasib baik.  

Rangkaian minuman "Ong Ong Lai" oleh Santan ini boleh dinikmati mulai 31 Januari sempena sambutan perayaan Tahun Baru Cina yang membawa semangat baharu dan kemewahan. 

Koleksi minuman eksklusif “Ong Ong Lai” adalah termasuk:

Teh Hijau Bunga Melati Nenas (Pineapple Jasmine Green Tea)

(Istilah dalam bahasa Cina "Kemakmuran yang berpanjangan")

Gabungan citarasa manis tropika, aroma bunga melati dan teh hijau yang segar, menawarkan minuman yang menyegarkan dan seimbang dengan rasa unik dan memikat


Santan Nenas (Pineapple Coconut Milk)

(Istilah yang membawa maksud "Kekayaan yang berterusan”

Bertemakan tropika dan lemak manis, minuman ini menggabungkan rasa manis dan kemasaman nenas dengan kesegaran susu kelapa yang menawarkan pengalaman yang yang menakjubkan.


Kopi Americano Nenas Berkarbonat (Fizzy Pineapple Americano)

(Istilah yang membawa maksud "Segalanya yang sempurna untuk segalanya")

Gabungan unik kopi yang berani, kefervenan, dan kelebihan manis tropika, menghasilkan minuman yang menyegarkan dan berdimensi banyak, menggabungkan yang akrab dengan yang tidak terduga.

Nenas Berkabonat (Fizzy Pineapple)

(Istilah yang membawa maksud "Kemakmuran dan Kekayaan.")

Jus Nenas Berkarbonat menawarkan kesegaran rasa jus nenas asli, yang menggabungkan rasa manis tropika dengan karbonat yang meyegarkan.

Pengurus Besar Santan, Catherine Goh berkata, "Tahun Baru Cina adalah merupakan satu permulaan baharu yang penuh dengan semangat positif. Santan berbesar hati menyambut perayaan Tahun Naga tahun ini dengan menawarkan produk baru yang menggabungkan tradisi kaum Cina dengan kreativiti. Rangkaian minuman 'Ong Ong Lai' direka khas oleh pasukan produk Santan, selari dengan kepelbagaian budaya dengan menghasilkan minuman yang penuh dengan ciri kemakmuran, kejayaan dan keberkatan. Para tetamu perlu mencuba minuman edisi terhad Santan yang eksklusif ini. Kami juga ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina Kepada para tetamu kami"

Rangkaian minuman "Ong Ong Lai" kini tersedia untuk pembelian di semua penerbangan AirAsia dan AirAsia X, serta kafe Santan bermula 31 Januari. Minuman ini dijual dengan harga bermula RM12 dimana  para tetamu dapat merasai pengalaman makan dengan menggabungkannya dengan koleksi minuman yang dilancarkan ini dengan tambahan RM10. Beli minuman anda di dalam pesawat dan nikmati pengalaman penerbangan yang menakjubkan semasa Tahun Baru Cina. Dapatkan dengan segera sementara stok masih ada.

TAMAT

About Santan

Santan, the renowned inflight service provider, soared into the skies in 2015, delighting millions of AirAsia guests annually with its famed Pak Nasser’s Nasi Lemak. Formerly known as 'AirAsia Café' (2005), the rebranded 'Santan' in 2018 expanded its offerings to encompass a wider range of Southeast Asian-inspired meals, catering to diverse tastes across AirAsia's extensive network. In 2019, Santan made a groundbreaking move, introducing its inaugural ground-based restaurant to bring its highly sought-after meals to to enthusiastic diners. Dedicated to affordability and premium taste, Santan curates delightful, culturally-infused dishes, celebrating the rich flavors of Southeast Asia while aligning with AirAsia's vision of offering exceptional services at accessible prices. Beyond meals, Santan also extends its offerings to duty-free and merchandise, featuring an enticing array of local and international products, ensuring passengers enjoy the best offers during their travels.